Odpovídá hodnocení na filmových databázích kvalitě filmů?
1/11
Pokud chcete zjistit, jestli nějaký film stojí za zhlédnutí, stačí se podívat na některou z filmových databází na internetu. Rotten Tomatoes, Metacritic, česká ČSFD nebo nejrozsáhlejší IMDb vám rády ukáží, co na filmy říkají kritici či filmoví diváci. O čem ale tato hodnocení vypovídají? Souvisí opravdu vždy s kvalitou samotného filmu? (Paramount Pictures)
Kmotr II (Rotten Tomatoes 99 %)
2/11
Film, který je obecně uznáván jako mistrovské dílo, má nepřekvapivě velmi vysoké hodnocení na všech databázích. Obecně se dá říci, že filmy, které se objevují v žebříčcích top filmů s nejvyšším hodnocením na všech databázích, opravdu stojí za to, abyste jim věnovali svůj čas. (Paramount Pictures)
Interview (IMDB 7,0)
3/11
Interview se setkalo kvůli pochopitelným okolnostem s takovým hypem, že jej fanoušci na internetu zpočátku nadhodnocovali a dávali schválně desítková hodnocení. Nyní se skóre zastavilo na 7,0 - je ale klidně možné, že bude ještě klesat s počtem poctivě hlasujících diváků. (Columbia Pictures)
Občan Kane (Rotten Tomatoes 100 %)
4/11
S hodnocením 100 % musí být film dokonalý, že ano? Tak jednoduché to ale není. Občan Kane se často objevuje v žebříčcích nejlepších filmů všech dob, ta ale pocházejí od filmových odborníků - stejně jako uvedené hodnocení na Rotten Tomatoes. I obyčejní diváci však dokáží ocenit starší, ale kvalitní film - od nich má totiž hodnocení 91 %. (RKO Radio Pictures)
Kráska a Ošklivka (IMDB 1,9)
5/11
Přestože existují i mnohem horší filmy, má Kráska a Ošklivka až tristně nízké hodnocení, které je částečně způsobenou i hlavní představitelkou. Mnozí diváci totiž pravděpodobně ubírají body už kvůli její přítomnosti. Pokud by se v něm tato "herečka" neobjevila, zřejmě by nepatřil mezi tak okatě nenáviděné filmy. (Regent Releasing)
Sám doma (Rotten Tomatoes 54 %)
6/11
Zatímco hlava diváků je zastřena nostalgií a vede k relativně vysokým hodnocením (79 % na Rotten Tomatoes, 7,4 na IMDb), kritici vám rádi řeknou, že se tato vánoční komedie topí spíše v průměrnosti. Divákům je to ale fuk a tak se i příští rok rádi podívají na Kevinovo řádění! (20th Century Fox)
Holky na obzoru (IMDB 1,9)
7/11
Sandlerovky jsou kategorie sama o sobě. Jejich hodnocení bývají nízká (jen málokterá jde například na Rotten Tomatoes nad 50 %, Jack a Jill má pouhá 3 %), lidé na ně ale stále z nějakého záhadného důvodu chodí. (Lions Gate)
Forrest Gump (Rotten Tomatoes 71 %)
8/11
Případ, v němž se kritici opět rozcházejí s obyčejnými diváky. Zatímco díky hlasům kritiků film získal solidních, ale nijak výjimečných 71 %, divácké hlasování mu vyneslo 95 %. A například na ČSFD se jedná o druhý nejlépe hodnocený film. Lidé prostě svého Forresta milují! (Paramount Pictures)
The Room (Rotten Tomatoes 33 %)
9/11
Tento film je poněkud zvláštní případ. Přestože je často považován za jeden z nejhorších filmů vůbec, jeho hodnocení málokdy patří mezi nejnižší. K dobru filmu The Room totiž přispívá fakt, že je tak špatný, až je vtipný - lidé proto často hodnotí spíše jeho zábavnost, ne kvalitu. (Wiseau Films)
Chlapectví (Metacritic 100)
10/11
Chlapectví je skvělý film, jeho výjimečnost je ale ve své podstatě tak obyčejná, že ji běžný divák nemusí vždy ocenit. Film tak získává skvělá hodnocení na obou stranách - ta divácká jsou ale přece jen trochu nižší, zatímco kritici dávají ultimátní palec nahoru. (IFC Films)
Pokrevní bratři (Rotten Tomatoes 20 %)
11/11
Kultovní film milovaný diváky, ale odsuzovaný recenzenty. Z jejich hlasů si film vysloužil chabých 20 %, líbil se ale 91 % diváků na Rotten Tomatoes. Člověk pak musí uvažovat, zda si takový film svůj status vůbec zaslouží. Ideální řešení? Podívejte se na něj a udělejte si názor sami! (Indican Pictures)
1/11
Pokud chcete zjistit, jestli nějaký film stojí za zhlédnutí, stačí se podívat na některou z filmových databází na internetu. Rotten Tomatoes, Metacritic, česká ČSFD nebo nejrozsáhlejší IMDb vám rády ukáží, co na filmy říkají kritici či filmoví diváci. O čem ale tato hodnocení vypovídají? Souvisí opravdu vždy s kvalitou samotného filmu? (Paramount Pictures)
Kmotr II (Rotten Tomatoes 99 %)
2/11
Film, který je obecně uznáván jako mistrovské dílo, má nepřekvapivě velmi vysoké hodnocení na všech databázích. Obecně se dá říci, že filmy, které se objevují v žebříčcích top filmů s nejvyšším hodnocením na všech databázích, opravdu stojí za to, abyste jim věnovali svůj čas. (Paramount Pictures)
Interview (IMDB 7,0)
3/11
Interview se setkalo kvůli pochopitelným okolnostem s takovým hypem, že jej fanoušci na internetu zpočátku nadhodnocovali a dávali schválně desítková hodnocení. Nyní se skóre zastavilo na 7,0 - je ale klidně možné, že bude ještě klesat s počtem poctivě hlasujících diváků. (Columbia Pictures)
Občan Kane (Rotten Tomatoes 100 %)
4/11
S hodnocením 100 % musí být film dokonalý, že ano? Tak jednoduché to ale není. Občan Kane se často objevuje v žebříčcích nejlepších filmů všech dob, ta ale pocházejí od filmových odborníků - stejně jako uvedené hodnocení na Rotten Tomatoes. I obyčejní diváci však dokáží ocenit starší, ale kvalitní film - od nich má totiž hodnocení 91 %. (RKO Radio Pictures)
Kráska a Ošklivka (IMDB 1,9)
5/11
Přestože existují i mnohem horší filmy, má Kráska a Ošklivka až tristně nízké hodnocení, které je částečně způsobenou i hlavní představitelkou. Mnozí diváci totiž pravděpodobně ubírají body už kvůli její přítomnosti. Pokud by se v něm tato "herečka" neobjevila, zřejmě by nepatřil mezi tak okatě nenáviděné filmy. (Regent Releasing)
Sám doma (Rotten Tomatoes 54 %)
6/11
Zatímco hlava diváků je zastřena nostalgií a vede k relativně vysokým hodnocením (79 % na Rotten Tomatoes, 7,4 na IMDb), kritici vám rádi řeknou, že se tato vánoční komedie topí spíše v průměrnosti. Divákům je to ale fuk a tak se i příští rok rádi podívají na Kevinovo řádění! (20th Century Fox)
Holky na obzoru (IMDB 1,9)
7/11
Sandlerovky jsou kategorie sama o sobě. Jejich hodnocení bývají nízká (jen málokterá jde například na Rotten Tomatoes nad 50 %, Jack a Jill má pouhá 3 %), lidé na ně ale stále z nějakého záhadného důvodu chodí. (Lions Gate)
Forrest Gump (Rotten Tomatoes 71 %)
8/11
Případ, v němž se kritici opět rozcházejí s obyčejnými diváky. Zatímco díky hlasům kritiků film získal solidních, ale nijak výjimečných 71 %, divácké hlasování mu vyneslo 95 %. A například na ČSFD se jedná o druhý nejlépe hodnocený film. Lidé prostě svého Forresta milují! (Paramount Pictures)
The Room (Rotten Tomatoes 33 %)
9/11
Tento film je poněkud zvláštní případ. Přestože je často považován za jeden z nejhorších filmů vůbec, jeho hodnocení málokdy patří mezi nejnižší. K dobru filmu The Room totiž přispívá fakt, že je tak špatný, až je vtipný - lidé proto často hodnotí spíše jeho zábavnost, ne kvalitu. (Wiseau Films)
Chlapectví (Metacritic 100)
10/11
Chlapectví je skvělý film, jeho výjimečnost je ale ve své podstatě tak obyčejná, že ji běžný divák nemusí vždy ocenit. Film tak získává skvělá hodnocení na obou stranách - ta divácká jsou ale přece jen trochu nižší, zatímco kritici dávají ultimátní palec nahoru. (IFC Films)
Pokrevní bratři (Rotten Tomatoes 20 %)
11/11
Kultovní film milovaný diváky, ale odsuzovaný recenzenty. Z jejich hlasů si film vysloužil chabých 20 %, líbil se ale 91 % diváků na Rotten Tomatoes. Člověk pak musí uvažovat, zda si takový film svůj status vůbec zaslouží. Ideální řešení? Podívejte se na něj a udělejte si názor sami! (Indican Pictures)