Režiséři, kteří byli nespokojeni s vlastními filmy
(Paramount Pictures)
1/21
Ne každý režisér je pyšný na veškerou svou práci. Někdy se i těm nejlepším podaří natočit film, se kterým nejsou zcela spokojeni nebo jej dokonce nesnáší a snaží se dělat, že nikdy nevznikl. Kdo přesně takto dopadl, zjistíte v následující galerii!
Woody Allen: Annie Hallová (United Artists)
2/21
"Film měl znázorňovat, co se děje v mysli muže a měli jste vidět proud vědomí v jeho hlavě. Pak jsem film natočil a bylo to naprosto nesrozumitelné." Woody Allen nesnášel finální verzi natolik, že slíbil studiu natočení dalšího filmu zdarma, jen když Annie Hallovou pošlou k ledu.
Tony Kaye: Kult hákového kříže (New Line Cinema)
3/21
Tony Kaye je známým perfekcionistou. Jeho první sestřih filmu měl 87 minut, což představitelům studia připadalo málo. S pomocí Edwarda Nortona pak vydali prodlouženou 119 minutovou verzi. To režiséra rozzuřilo, filmu se zřekl a dokonce jej během premiérového uvedení napadal.
David Lynch: Duna (Universal Pictures)
4/21
Než se Lynch dostal ke střihu filmu, byl tak zklamaný jeho vizuální stránkou, že mu stříhání s představiteli studia za zády připadalo jako mučení. V několika sestřizích je dokonce jako režisér uveden Alan Smithee - jméno, které se používá, když režiséři nechtějí mít s vlastním filmem nic společného.
Joel Schumacher: Batman a Robin (Warner Bros.)
5/21
Věděli jste, že se Joel Schumacher za tento film veřejně omluvil? Z neúspěchu částečně vinil zástupce studia, kteří ve filmu chtěli příliš mnoho záporných postav, příliš mnoho hrdinů a dokonce Schumachera nutili přidat scény s různými Batmanovými vozidly, aby mohli prodávat více hraček!
David Fincher: Vetřelec ³ (20th Century Fox)
6/21
Třetí Vetřelec byl Fincherovým prvním filmem poté, co natočil řadu úspěšných videoklipů, a ještě nevěděl, do čeho se žene. Začal natáčet bez hotového scénáře a musel se zodpovídat tolika lidem, že projekt nakonec před procesem post-produkce zcela opustil. Od té doby si vždy zajišťuje právo posledního slova nad všemi svými filmy.
Mathieu Kassovitz: Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/21
Kassovitz všechny oslnil svým městským dramatem Nenávist. Když mu ale nabídli režii velkého filmu s Vinem Dieselem v hlavní roli, nešlo vše podle jeho představ. Z Babylon A.D. se totiž vyklubal pořádný zmetek. Kassovitz vinil studio, které mu nad filmem odpíralo kontrolu a vyžadovalo nesmyslné zásahy do sestřihu. Kassovitz byl s výsledným filmem tak nespokojen, že se ho zřekl.
Dennis Hopper: Hra s ohněm (Vestron Pictures)
8/21
I Hopper v případě tohoto filmu použil proslulý pseudonym Alan Smithee, který se místo jeho jména objevil v titulcích. Pravděpodobným důvodem Hopperovy nespokojenosti byly drastické zásahy do finálního sestřihu - Hopperova původní verze měla 3 hodiny, do kin ale šel 98 minutový film.
Stanley Kubrick: Strach a touha (Joseph Burstyn)
9/21
Kubrick nesnášel svůj filmový debut natolik, že koupil původního negativy filmu a všechny dostupné kopie, aby Strach a touhu už nikdy nikdo neviděl. Naneštěstí pro něj byl film znovu vydán v roce 2012.
Steven Soderbergh: Skryté zlo (Gramercy Pictures)
10/21
Přestože se tento film dočkal určitého uznání, Soderbergh jej neměl zrovna v lásce - popisoval jej jako "tak trochu zmatek" a "zcela uspávající".
Michael Bay: Transformers: Pomsta poražených (Paramount Pictures)
11/21
Sám Michael Bay o druhých Transformerech prohlásil, že je to "s*ačka". Film vznikl během scenáristické stávky v roce 2007, Bay měl tedy jen několik stránek scénáře, na kterých musel vystavět celý film. To vysvětluje mnohé...
Guillermo del Toro: Mimic (Dimension Films)
12/21
Del Toro popisuje film Mimic ve své knize Cabinet of Curiosities jako "zdrcující zkušenost". Režisér se s představiteli studia hádal natolik, že byl nakonec nahrazen dalším režisérem, který film dotočil. I tak je ale film v titulcích připisován jemu.
Jerry Lewis: The Day the Clown Cried
13/21
Tento film byl sice dotočen, do kin se ale nikdy nedostal. Vyprávěl příběh klauna, který je poslán do... koncentračního tábora! Co si o filmu myslel jeho režisér Jerry Lewis? "Co se týče tohoto filmu, připadal jsem si za něj trapně. Styděl jsem se za svou práci a jsem vděčný za to, že jsem měl tu sílu zabránit jeho šíření a nikdy nikomu nedovolil jej vidět. Ten film byl hrozný, hrozný, hrozný."
Alfred Hitchcock: Provaz (Universal Pictures)
14/21
Přestože byl film kritiky přijat kladně, Hitchcock po nějaké době koupil všechna práva na něj, aby už nemohl mezi diváky. Měl pocit, že je příliš nabubřelý a není věrný duchu divadelní předlohy. Film byl však v roce 1980, po jeho smrti, znovu uveden do kin.
Andy House: Zóna soumraku (Warner Bros.)
15/21
Na režii této antologie se podíleli Steven Spielberg, John Landis, Joe Dante a George Miller. Nakonec to byl ale asistent režie Andy House, kdo místo svého jména použil pseudonym Alan Smithee. Nechtěl být totiž spojován s nehodou helikoptéry, která během natáčení zavinila smrt čtyř lidí.
Michael Mann: Nelítostný souboj, TV sestřih (Warner Bros.)
16/21
Americké televizní stanice často vystřihují z filmů násilné a scény vhodné pouze pro dospělé, což samozřejmě většinu režisérů rozpaluje do běla. Jedním z nich je i Michael Mann, který by nejradši vykastrovanou verzi svého filmu viděl zmizet v propadlišti dějin.
Kiefer Sutherland: Rivalové (Touchstone Pictures)
17/21
Rivalové byli Sutherlandovým režisérským debutem. Naneštěstí jej začínající režisér nesnášel tak moc, že nechtěl ani být uveden v titulcích. Rivalové jsou tak posledním filmem, v němž byl použit pseudonym Alan Smithee. Kiefer Sutherland se i tak v titulcích objevit musel - hrál v něm totiž jednu z hlavních rolí.
Walter Hill: Supernova (MGM)
18/21
Režisér Supernovy, filmu známého nesmyslnou zápletkou a příšernými triky, se třikrát měnil a Walter Hill byl posledním v řadě. Projekt opustil hned dvakrát - poprvé, když studio odmítlo změnu scénáře a podruhé, když mu odmítli dát peníze na přetáčky. Proto Hill nechtěl, aby se jeho jméno objevilo v titulcích. Jelikož už ale byl pseudonym Alan Smithee v té době příliš profláklý, je ve filmu jako režisér uveden Thomas Lee.
Kevin Yagher: Hellraiser: Pekelný jezdec (Dimension Films/Miramax Films)
19/21
Yagher začínal jako maskér a později se dostal až k režii čtvrtého Hellraisera. Studio ale nepřijalo jeho vizi a Yagher proto produkci opustil v půlce natáčení a požádal o uvedení jména Alan Smithee místo jeho. Film dokončil Joe Chappelle, který v titulcích ani není uveden.
Arthur Hiller: Jak dobýt Hollywood... (Buena Vista Pictures)
20/21
Film vypráví příběh režiséra jménem Alan Smithee, jehož film byl studiem zcela zničen a jediným způsob, jak nebýt s filmem spojen bylo využití pseudonymu Alan Smithee! Ironií osudu byl film natolik nepovedený, že jeho skutečný režisér rovněž nechal v titulcích uvést jméno Alan Smithee.
Richard Sarafian: Sluneční hrozba (Vidmark Entertainment)
21/21
Sarafian nikdy pořádně nevysvětlil, proč u svého filmu nechal použít pseudonym Alan Smithee. (Možná proto, že byl film hrozný brak...)
(Paramount Pictures)
1/21
Ne každý režisér je pyšný na veškerou svou práci. Někdy se i těm nejlepším podaří natočit film, se kterým nejsou zcela spokojeni nebo jej dokonce nesnáší a snaží se dělat, že nikdy nevznikl. Kdo přesně takto dopadl, zjistíte v následující galerii!
Woody Allen: Annie Hallová (United Artists)
2/21
"Film měl znázorňovat, co se děje v mysli muže a měli jste vidět proud vědomí v jeho hlavě. Pak jsem film natočil a bylo to naprosto nesrozumitelné." Woody Allen nesnášel finální verzi natolik, že slíbil studiu natočení dalšího filmu zdarma, jen když Annie Hallovou pošlou k ledu.
Tony Kaye: Kult hákového kříže (New Line Cinema)
3/21
Tony Kaye je známým perfekcionistou. Jeho první sestřih filmu měl 87 minut, což představitelům studia připadalo málo. S pomocí Edwarda Nortona pak vydali prodlouženou 119 minutovou verzi. To režiséra rozzuřilo, filmu se zřekl a dokonce jej během premiérového uvedení napadal.
David Lynch: Duna (Universal Pictures)
4/21
Než se Lynch dostal ke střihu filmu, byl tak zklamaný jeho vizuální stránkou, že mu stříhání s představiteli studia za zády připadalo jako mučení. V několika sestřizích je dokonce jako režisér uveden Alan Smithee - jméno, které se používá, když režiséři nechtějí mít s vlastním filmem nic společného.
Joel Schumacher: Batman a Robin (Warner Bros.)
5/21
Věděli jste, že se Joel Schumacher za tento film veřejně omluvil? Z neúspěchu částečně vinil zástupce studia, kteří ve filmu chtěli příliš mnoho záporných postav, příliš mnoho hrdinů a dokonce Schumachera nutili přidat scény s různými Batmanovými vozidly, aby mohli prodávat více hraček!
David Fincher: Vetřelec ³ (20th Century Fox)
6/21
Třetí Vetřelec byl Fincherovým prvním filmem poté, co natočil řadu úspěšných videoklipů, a ještě nevěděl, do čeho se žene. Začal natáčet bez hotového scénáře a musel se zodpovídat tolika lidem, že projekt nakonec před procesem post-produkce zcela opustil. Od té doby si vždy zajišťuje právo posledního slova nad všemi svými filmy.
Mathieu Kassovitz: Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/21
Kassovitz všechny oslnil svým městským dramatem Nenávist. Když mu ale nabídli režii velkého filmu s Vinem Dieselem v hlavní roli, nešlo vše podle jeho představ. Z Babylon A.D. se totiž vyklubal pořádný zmetek. Kassovitz vinil studio, které mu nad filmem odpíralo kontrolu a vyžadovalo nesmyslné zásahy do sestřihu. Kassovitz byl s výsledným filmem tak nespokojen, že se ho zřekl.
Dennis Hopper: Hra s ohněm (Vestron Pictures)
8/21
I Hopper v případě tohoto filmu použil proslulý pseudonym Alan Smithee, který se místo jeho jména objevil v titulcích. Pravděpodobným důvodem Hopperovy nespokojenosti byly drastické zásahy do finálního sestřihu - Hopperova původní verze měla 3 hodiny, do kin ale šel 98 minutový film.
Stanley Kubrick: Strach a touha (Joseph Burstyn)
9/21
Kubrick nesnášel svůj filmový debut natolik, že koupil původního negativy filmu a všechny dostupné kopie, aby Strach a touhu už nikdy nikdo neviděl. Naneštěstí pro něj byl film znovu vydán v roce 2012.
Steven Soderbergh: Skryté zlo (Gramercy Pictures)
10/21
Přestože se tento film dočkal určitého uznání, Soderbergh jej neměl zrovna v lásce - popisoval jej jako "tak trochu zmatek" a "zcela uspávající".
Michael Bay: Transformers: Pomsta poražených (Paramount Pictures)
11/21
Sám Michael Bay o druhých Transformerech prohlásil, že je to "s*ačka". Film vznikl během scenáristické stávky v roce 2007, Bay měl tedy jen několik stránek scénáře, na kterých musel vystavět celý film. To vysvětluje mnohé...
Guillermo del Toro: Mimic (Dimension Films)
12/21
Del Toro popisuje film Mimic ve své knize Cabinet of Curiosities jako "zdrcující zkušenost". Režisér se s představiteli studia hádal natolik, že byl nakonec nahrazen dalším režisérem, který film dotočil. I tak je ale film v titulcích připisován jemu.
Jerry Lewis: The Day the Clown Cried
13/21
Tento film byl sice dotočen, do kin se ale nikdy nedostal. Vyprávěl příběh klauna, který je poslán do... koncentračního tábora! Co si o filmu myslel jeho režisér Jerry Lewis? "Co se týče tohoto filmu, připadal jsem si za něj trapně. Styděl jsem se za svou práci a jsem vděčný za to, že jsem měl tu sílu zabránit jeho šíření a nikdy nikomu nedovolil jej vidět. Ten film byl hrozný, hrozný, hrozný."
Alfred Hitchcock: Provaz (Universal Pictures)
14/21
Přestože byl film kritiky přijat kladně, Hitchcock po nějaké době koupil všechna práva na něj, aby už nemohl mezi diváky. Měl pocit, že je příliš nabubřelý a není věrný duchu divadelní předlohy. Film byl však v roce 1980, po jeho smrti, znovu uveden do kin.
Andy House: Zóna soumraku (Warner Bros.)
15/21
Na režii této antologie se podíleli Steven Spielberg, John Landis, Joe Dante a George Miller. Nakonec to byl ale asistent režie Andy House, kdo místo svého jména použil pseudonym Alan Smithee. Nechtěl být totiž spojován s nehodou helikoptéry, která během natáčení zavinila smrt čtyř lidí.
Michael Mann: Nelítostný souboj, TV sestřih (Warner Bros.)
16/21
Americké televizní stanice často vystřihují z filmů násilné a scény vhodné pouze pro dospělé, což samozřejmě většinu režisérů rozpaluje do běla. Jedním z nich je i Michael Mann, který by nejradši vykastrovanou verzi svého filmu viděl zmizet v propadlišti dějin.
Kiefer Sutherland: Rivalové (Touchstone Pictures)
17/21
Rivalové byli Sutherlandovým režisérským debutem. Naneštěstí jej začínající režisér nesnášel tak moc, že nechtěl ani být uveden v titulcích. Rivalové jsou tak posledním filmem, v němž byl použit pseudonym Alan Smithee. Kiefer Sutherland se i tak v titulcích objevit musel - hrál v něm totiž jednu z hlavních rolí.
Walter Hill: Supernova (MGM)
18/21
Režisér Supernovy, filmu známého nesmyslnou zápletkou a příšernými triky, se třikrát měnil a Walter Hill byl posledním v řadě. Projekt opustil hned dvakrát - poprvé, když studio odmítlo změnu scénáře a podruhé, když mu odmítli dát peníze na přetáčky. Proto Hill nechtěl, aby se jeho jméno objevilo v titulcích. Jelikož už ale byl pseudonym Alan Smithee v té době příliš profláklý, je ve filmu jako režisér uveden Thomas Lee.
Kevin Yagher: Hellraiser: Pekelný jezdec (Dimension Films/Miramax Films)
19/21
Yagher začínal jako maskér a později se dostal až k režii čtvrtého Hellraisera. Studio ale nepřijalo jeho vizi a Yagher proto produkci opustil v půlce natáčení a požádal o uvedení jména Alan Smithee místo jeho. Film dokončil Joe Chappelle, který v titulcích ani není uveden.
Arthur Hiller: Jak dobýt Hollywood... (Buena Vista Pictures)
20/21
Film vypráví příběh režiséra jménem Alan Smithee, jehož film byl studiem zcela zničen a jediným způsob, jak nebýt s filmem spojen bylo využití pseudonymu Alan Smithee! Ironií osudu byl film natolik nepovedený, že jeho skutečný režisér rovněž nechal v titulcích uvést jméno Alan Smithee.
Richard Sarafian: Sluneční hrozba (Vidmark Entertainment)
21/21
Sarafian nikdy pořádně nevysvětlil, proč u svého filmu nechal použít pseudonym Alan Smithee. (Možná proto, že byl film hrozný brak...)
Nejnovější galerie
Nově na AXN Playeru
Sony Movie News - Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn), Wonder Woman 1984
Řada 1, Epizoda 894Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn), Wonder Woman 1984Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn), Wonder Woman 1984