Skvělé filmové triky, které překvapivě nevznikly v počítači
(Walt Disney Pictures)
1/14
Sedíte v kině, díváte se na film a podivujete se nad tím, co všechno jde dnes s pomocí digitálních triků natočit. Chyba lávky - některé známé trikové scény ke svému vzniku počítače vůbec nepotřebovaly!
2001: Vesmírná odysea (MGM)
2/14
Stanley Kubrick digitální efekty použít ještě nemohl - scéna běhu po okraji kruhového prostoru tak byla natáčena na obrovské konstrukci, která se otáčela, zatímco kamera zůstávala na místě.
Počátek (Warner Bros.)
3/14
Je to skoro neuvěřitelné, ale scéna snové exploze byla natočena s pomocí několika strategicky rozmístěných vzdušných děl. K umocnění efektu tvůrci dokonce převrátili motorku a auto.
Temný rytíř povstal (Warner Bros.)
4/14
Během Baneova únosu letadla byl celý stroj skutečně svržen z výšky!
Skyfall (Columbia Pictures)
5/14
Dalo by se předpokládat, že nebezpečná scéna na jedoucím vlaku bude vznikat s velkou pomocí CGI, ve skutečnosti však po jedoucích vagónech skutečně poskakoval Daniel Craig zavěšený na silných drátech.
Tron (Walt Disney Pictures)
6/14
Přestože původní Tron obsahoval počítačem upravované záběry, většina byla dělána ručně - a teď mluvíme o ručním barvení obrazu, včetně zářících modrých kostýmů.
Amazing Spider-Man (Columbia Pictures)
7/14
Pokud jste si mysleli, že Spideyho pavoučí skotačení vzniká komplet digitálně, budete možná překvapeni, že určitá část je natáčena klasickým způsobem. Stačí pověsit Andrewa Garfielda či kaskadéra na tenké dráty napojené na kolejnici do výšky cca 20 metrů a může se začít!
Matrix Reloaded (Warner Bros.)
8/14
Vzpomínáte si na moment během automobilové honičky, kdy jeden z agentů skočí na kapotu auta, převrátí jej a vyvolá na dálnici pořádný zmatek? Postava agenta byla vytvořena digitálně, jinak ale Wachowští šrotovali skutečná auta.
Milujte svého zabijáka (Miramax)
9/14
George Clooney v některých scénách místo klasického střihu použil otáčející se kulisy, které se měnily pokaždé, když kamera najela na detail obličeje hlavní postavy. Efektu plynulého záběru bez střihu by se samozřejmě dalo dosáhnout i pomocí počítače, režisér George Clooney ale trval na tom, že trik bude vznikat přímo na place.
Jurský park (Universal Pictures)
10/14
Možná jste si mysleli, že všichni dinosauři v Jurském parku byli vytvářeni digitálně, ve skutečnosti ale velkou část z nich tvoří animatronické loutky či lidé v dinosauřím obleku!
Věčný svit neposkvrněné mysli (Focus Features)
11/14
Aby Michel Gondry dosáhl různých velikostí postav a předmětů v kuchyni, využil nejen sofistikované kulisy, ale také různé úhly kamery.
Věc (Universal Pictures)
12/14
Tvůrci použili snad všechno, co měli po ruce, aby dosáhli pořádně nechutných efektů - dokonce na jatkách nakoupili zvířecí orgány. Věc je důkazem toho, kolik se dá udělat s loutkami a obyčejnou stop-motion animací.
Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediho ((Walt Disney Pictures)
13/14
Než Jabba Hutt dostal digitální nátěr v nových edicích, jednalo se o více než tunu vážící loutku. Její výroba trvala 3 měsíce a stála půl milionu dolarů!
127 hodin (Warner Bros.)
14/14
Kvůli záběru, v němž si Aron Ralston (James Franco) uřeže vlastní ruku, měl režisér Danny Boyle připraveno hned několik umělých paží - ideální záběr se ale podařil hned napoprvé.
(Walt Disney Pictures)
1/14
Sedíte v kině, díváte se na film a podivujete se nad tím, co všechno jde dnes s pomocí digitálních triků natočit. Chyba lávky - některé známé trikové scény ke svému vzniku počítače vůbec nepotřebovaly!
2001: Vesmírná odysea (MGM)
2/14
Stanley Kubrick digitální efekty použít ještě nemohl - scéna běhu po okraji kruhového prostoru tak byla natáčena na obrovské konstrukci, která se otáčela, zatímco kamera zůstávala na místě.
Počátek (Warner Bros.)
3/14
Je to skoro neuvěřitelné, ale scéna snové exploze byla natočena s pomocí několika strategicky rozmístěných vzdušných děl. K umocnění efektu tvůrci dokonce převrátili motorku a auto.
Temný rytíř povstal (Warner Bros.)
4/14
Během Baneova únosu letadla byl celý stroj skutečně svržen z výšky!
Skyfall (Columbia Pictures)
5/14
Dalo by se předpokládat, že nebezpečná scéna na jedoucím vlaku bude vznikat s velkou pomocí CGI, ve skutečnosti však po jedoucích vagónech skutečně poskakoval Daniel Craig zavěšený na silných drátech.
Tron (Walt Disney Pictures)
6/14
Přestože původní Tron obsahoval počítačem upravované záběry, většina byla dělána ručně - a teď mluvíme o ručním barvení obrazu, včetně zářících modrých kostýmů.
Amazing Spider-Man (Columbia Pictures)
7/14
Pokud jste si mysleli, že Spideyho pavoučí skotačení vzniká komplet digitálně, budete možná překvapeni, že určitá část je natáčena klasickým způsobem. Stačí pověsit Andrewa Garfielda či kaskadéra na tenké dráty napojené na kolejnici do výšky cca 20 metrů a může se začít!
Matrix Reloaded (Warner Bros.)
8/14
Vzpomínáte si na moment během automobilové honičky, kdy jeden z agentů skočí na kapotu auta, převrátí jej a vyvolá na dálnici pořádný zmatek? Postava agenta byla vytvořena digitálně, jinak ale Wachowští šrotovali skutečná auta.
Milujte svého zabijáka (Miramax)
9/14
George Clooney v některých scénách místo klasického střihu použil otáčející se kulisy, které se měnily pokaždé, když kamera najela na detail obličeje hlavní postavy. Efektu plynulého záběru bez střihu by se samozřejmě dalo dosáhnout i pomocí počítače, režisér George Clooney ale trval na tom, že trik bude vznikat přímo na place.
Jurský park (Universal Pictures)
10/14
Možná jste si mysleli, že všichni dinosauři v Jurském parku byli vytvářeni digitálně, ve skutečnosti ale velkou část z nich tvoří animatronické loutky či lidé v dinosauřím obleku!
Věčný svit neposkvrněné mysli (Focus Features)
11/14
Aby Michel Gondry dosáhl různých velikostí postav a předmětů v kuchyni, využil nejen sofistikované kulisy, ale také různé úhly kamery.
Věc (Universal Pictures)
12/14
Tvůrci použili snad všechno, co měli po ruce, aby dosáhli pořádně nechutných efektů - dokonce na jatkách nakoupili zvířecí orgány. Věc je důkazem toho, kolik se dá udělat s loutkami a obyčejnou stop-motion animací.
Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediho ((Walt Disney Pictures)
13/14
Než Jabba Hutt dostal digitální nátěr v nových edicích, jednalo se o více než tunu vážící loutku. Její výroba trvala 3 měsíce a stála půl milionu dolarů!
127 hodin (Warner Bros.)
14/14
Kvůli záběru, v němž si Aron Ralston (James Franco) uřeže vlastní ruku, měl režisér Danny Boyle připraveno hned několik umělých paží - ideální záběr se ale podařil hned napoprvé.