Věci, které se objevují v každém filmu Christophera Nolana
1/11
Pozor, v galerii se nacházejí SPOILERY! Christopher Nolan v současnosti patří mezi nejvýraznější hollywoodské tvůrce s největší tvůrčí svobodou. Jedni jej považují za génia, jiní za režisérského snoba. Ať už jste na kterékoliv straně, jistě budete souhlasit, že má svůj vlastní unikátní styl, podle něhož jeho filmy okamžitě poznáte. Dokonce existují věci, které se v jeho filmech opakovaně objevují. Které to jsou? (Warner Bros.)
Postavy mající problémy s identitou (Newmarket)
2/11
V Mementu jsme sledovali hrdinu, který si musel neustále připomínat, kdo je - protože si to prostě nepamatoval. V Batmanovi jsme dostali superhrdinu snažícího se získat vlastní identitu skrze boj se zločinem a zloduchy, kterým čelil. V Dokonalém triku dvojčata žijí jako jediná osoba, je aby mohli provádět působivý kouzelnický kousek, což samozřejmě vede k problémům s jejich identitou.
Postavy s posedlostí (Warner Bros.)
3/11
Nolanovy postavy mají vždy nezdravou posedlost, která je pohání v jejich konání. U Batmana to byla touha zajistit bezpečí v Gothamu, Leonard Shelby z Mementa měl svou pomstu, oba kouzelníci z Dokonalého triku by pro, ehm, dokonalý trik udělali cokoliv.
Narušené postavy (Warner Bros.)
4/11
Nolanovým hrdinům se nevyhýbají ani psychické problémy. Dom Cobb z Počátku cítil vinu za smrt své ženy a nebyl pak schopen rozeznávat realitu od snu, Bruce Wayne se z vraždy svých rodičů vzpamatovával dost nebezpečným způsobem a dokonce i Will Dormer z Insomnie už zažil lepší dny - třeba ty, v nichž byl schopen spát.
Nečekané zvraty (Warner Bros.)
5/11
Občas to vypadá, že je Nolanovým cílem z každého filmu udělat nové Obvyklé podezřelé. Jeho příběhy často směřují k dalšímu velkému odhalení. Ty už však trochu unavují, když je čekáte v každém jeho filmu. Doufáme, že neskončí jako M. Night Shyamalan!
Epické příběhy (Warner Bros.)
6/11
Memento bylo snad jediným Nolanovým skromným a komorním příběhem. I když v jádru jeho filmů často leží osobní drama, Nolan jej zaobaluje do filmů tak epických nebo osudových, že jen stěží můžeme čekat, že by se v blízké budoucnosti vrátil k jednoduchosti Mementa.
Vysvětlovačky pro ty pomalejší (Warner Bros.)
7/11
Nolan dokáže bez problémů vyprávět obrazem, to mu ale nebrání v tom, aby nenechal své hrdiny otravně a zbytečně doslovně vysvětlovat, co se vlastně ve filmu děje. Člověk má občas skoro pocit, že před plátno brzy vyskočí Captain Obvious!
Dřevěné dialogy (Warner Bros.)
8/11
Stavba Nolanových filmů může být dokonale vysoustružená, dialogy ale občas úplně nezvládá. Postavy pak říkají naprosté samozřejmosti, věty hercům nejdou do pusy nebo působí zbytečně strojeně a šustí papírem. Nolan prostě není Tarantino.
Praktické efekty (Warner Bros.)
9/11
Děkujeme za to, že Nolan nepropadl šílené lásce k digitálních triků a kde to jde, dává přednost praktickým efektům. V dnešní době, kdy se digitálně dělá už skoro vše, pak jeho filmy působí mile starosvětsky a zároveň svěže!
Sentimentální řečičky (Warner Bros.)
10/11
Bez uslintaně dojemného monologu by to nebylo ono! Ať už je to Alfred, který svého pána nehodlá pohřbít nebo Amelia Brand blekotající o síle lásky v Interstellaru, potřebné dojetí se nedostavuje - tyto monology mají totiž často zcela opačný efekt. Nolan většinou reálně dojímá úplně jinde...
Michael Caine (Warner Bros.)
11/11
Od prvního Batmana nebyl jediný Nolanův film, v němž by se Michael Caine neobjevil. Stal se z něj Nolanův mentorský maskot.
1/11
Pozor, v galerii se nacházejí SPOILERY! Christopher Nolan v současnosti patří mezi nejvýraznější hollywoodské tvůrce s největší tvůrčí svobodou. Jedni jej považují za génia, jiní za režisérského snoba. Ať už jste na kterékoliv straně, jistě budete souhlasit, že má svůj vlastní unikátní styl, podle něhož jeho filmy okamžitě poznáte. Dokonce existují věci, které se v jeho filmech opakovaně objevují. Které to jsou? (Warner Bros.)
Postavy mající problémy s identitou (Newmarket)
2/11
V Mementu jsme sledovali hrdinu, který si musel neustále připomínat, kdo je - protože si to prostě nepamatoval. V Batmanovi jsme dostali superhrdinu snažícího se získat vlastní identitu skrze boj se zločinem a zloduchy, kterým čelil. V Dokonalém triku dvojčata žijí jako jediná osoba, je aby mohli provádět působivý kouzelnický kousek, což samozřejmě vede k problémům s jejich identitou.
Postavy s posedlostí (Warner Bros.)
3/11
Nolanovy postavy mají vždy nezdravou posedlost, která je pohání v jejich konání. U Batmana to byla touha zajistit bezpečí v Gothamu, Leonard Shelby z Mementa měl svou pomstu, oba kouzelníci z Dokonalého triku by pro, ehm, dokonalý trik udělali cokoliv.
Narušené postavy (Warner Bros.)
4/11
Nolanovým hrdinům se nevyhýbají ani psychické problémy. Dom Cobb z Počátku cítil vinu za smrt své ženy a nebyl pak schopen rozeznávat realitu od snu, Bruce Wayne se z vraždy svých rodičů vzpamatovával dost nebezpečným způsobem a dokonce i Will Dormer z Insomnie už zažil lepší dny - třeba ty, v nichž byl schopen spát.
Nečekané zvraty (Warner Bros.)
5/11
Občas to vypadá, že je Nolanovým cílem z každého filmu udělat nové Obvyklé podezřelé. Jeho příběhy často směřují k dalšímu velkému odhalení. Ty už však trochu unavují, když je čekáte v každém jeho filmu. Doufáme, že neskončí jako M. Night Shyamalan!
Epické příběhy (Warner Bros.)
6/11
Memento bylo snad jediným Nolanovým skromným a komorním příběhem. I když v jádru jeho filmů často leží osobní drama, Nolan jej zaobaluje do filmů tak epických nebo osudových, že jen stěží můžeme čekat, že by se v blízké budoucnosti vrátil k jednoduchosti Mementa.
Vysvětlovačky pro ty pomalejší (Warner Bros.)
7/11
Nolan dokáže bez problémů vyprávět obrazem, to mu ale nebrání v tom, aby nenechal své hrdiny otravně a zbytečně doslovně vysvětlovat, co se vlastně ve filmu děje. Člověk má občas skoro pocit, že před plátno brzy vyskočí Captain Obvious!
Dřevěné dialogy (Warner Bros.)
8/11
Stavba Nolanových filmů může být dokonale vysoustružená, dialogy ale občas úplně nezvládá. Postavy pak říkají naprosté samozřejmosti, věty hercům nejdou do pusy nebo působí zbytečně strojeně a šustí papírem. Nolan prostě není Tarantino.
Praktické efekty (Warner Bros.)
9/11
Děkujeme za to, že Nolan nepropadl šílené lásce k digitálních triků a kde to jde, dává přednost praktickým efektům. V dnešní době, kdy se digitálně dělá už skoro vše, pak jeho filmy působí mile starosvětsky a zároveň svěže!
Sentimentální řečičky (Warner Bros.)
10/11
Bez uslintaně dojemného monologu by to nebylo ono! Ať už je to Alfred, který svého pána nehodlá pohřbít nebo Amelia Brand blekotající o síle lásky v Interstellaru, potřebné dojetí se nedostavuje - tyto monology mají totiž často zcela opačný efekt. Nolan většinou reálně dojímá úplně jinde...
Michael Caine (Warner Bros.)
11/11
Od prvního Batmana nebyl jediný Nolanův film, v němž by se Michael Caine neobjevil. Stal se z něj Nolanův mentorský maskot.