Dívejte se ušima!

axn-spielberg-article-1600x900

Zjistěte, jak Steven Spielberg používá zvukový design k vyprávění příběhu!

Všichni víme, že Steven Spielberg je mimořádný filmař, ale je těžké počítat všechny prvky, které ho činí tak výjimečným. Jeho geniální projekty samozřejmě zahrnují vše od jeho vztahu s herci k vytváření příběhů, ale nejnovější video eseje rozbíjí jeden z více technických prvků jeho režijního arzenálu - dokonalý zvukový design. Vskutku, pro dobrého režiséra mohou zvukové efekty být vše, co potřebuje. To je dokázáno skvěle ve filmu Mnichov (2005). 

Nová videoesej od Evana Puschaka (známého taky jako The Nerdwriter) na YouTube odhaluje, jak může být zvuk manipulován, aby se měnilo divácké vnímání sekvence, která demonstruje Spielbergovo vládnutí nad zvukem ve filmu.

Avner Kaufman (Eric Bana) a jeho tým jsou v Paříži a připravují se na zavraždění muže v jeho domě bombou, která byla zasazena v jeho telefonu. Zajímavé je, že v této scéně není žádná hudba a velmi málo dialogu; Spielberg a zvukový designér Ben Burtt používají zvukové efekty k vytváření napětí.

Kamera sice ukazuje rušnou ulici, ale zvuk jednoho auta, který je zdůrazněn nad ostatními, říká divákům, aby se soustředili na to jedno auto. Vzhledem k tomu, že Kaufmanův plán naráží na některé problémy, změna zvuku vytváří zvláštní napětí a Spielberg vizuálně naznačuje, že něco není správně.

Když se dcera vrátí do domu, esej ukazuje, jak byly některé zvukové efekty tak dobře zavedené, od rotačního telefonu až po dceřiné kroky, které samy o sobě mohou vyprávět příběh toho, co se děje bez použití jakéhokoli vizuálu:

"Na této scéně je skutečně neuvěřitelné, že Burtt a Spielberg vytvářejí napětí nejen tím, že pracují na obrovském crescendo hluku, ale postupným odečtením prvků. Jakmile je dcera tady, nebezpečí může být signalizováno jedním zvukovým efektem, "vysvětluje Puschak ve svém videu.

Pokud se chcete dozvědět více o tomto prvku ve filmu nebo jen žasnout nad perfektním příběhem, podívejte se na níže uvedené video: